סרטים מצוירים לילדים

מי לא אוהב סרטים מצוירים לילדים? יש גם מבוגרים שמחפשים סרטים מצויירים לצפיה ישירה בגלל שכולנו יודעים שיש סרטים מצוירים מומלצים שהם מאוד יפים ומחנכים את הילדים בצורה הכי טובה. סרטי אנימציה מאפשרים להציג דברים ללא גבולות כפי שאין בסרטים עם שחקנים אמיתיים. רק כאן הכל אפשרי, החיות יכולות לדבר והילדים יכולים לעוף.

דרגו את העמוד
[Total: 3 Average: 5]






סרטים מצוירים לצפיה ישירה

הילדים נמשכים מאוד לתוכן של סרטים מצוירים יותר מאשר ללמוד באמצעות אינטראקציה אנושית. לכן, התבוננות בקטגוריה סרטים מצוירים לילדים הופכת להיות דרך “ללמוד כיצד להתנהג” מהדמויות האהובות על הילדים, על האופן שבו הם יכולים לתקשר, לפתור סוגים שונים של בעיות, לפעול באופן כללי ועוד.



סרטים מצוירים מומלצים

ניתן להגיד שעבור כל ילד סרטים מצויירים לצפיה ישירה הם עולם שלם. בגיל צעיר, כאשר הקטנטנים לא עושים הבדל טוב בין מציאות לבדיה, הם חיים בעוצמה מקסימאלית את העלילות של סרטים מצוירים. בצדק סרטים מצוירים מומלצים יכולים להיחשב בסיס להתנהגות מאוחרת יותר. לכן, צריך לבחור אותם בזהירות רבה ובידיעה מלאה של העובדות, כי יש גם סרטים מצוירים לא רק שלא מומלצים, אלא אפילו מזיקים להתפתחות הילד. לסרטי המצוירים אשר מרתקים את הילדות, יש היסטוריה ארוכה יותר מהסרט עם דימויים אמיתיים של הסביבה עם אנשים או בעלי חיים.



סרטים מצוירים לילדים בעברית

לא פעם הילדים מחקים הרבה דמויות של סרטים מצוירים. עקב צפייה של סרטים מצוירים חדשים הם עשויים לנסות לתרגם למציאות פעולות אגרסיביות או מזיקות שונות של סרטים מצויירים, במיוחד ביחסים עם ילדים אחרים או אפילו עם מבוגרים. דרך הרבה סרטים מצוירים בעברית הילדים לומדים, ברמה לא מודעת, מערך ערכים חשוב מאוד, כלומר: “גיבורים” הם אלה שנלחמים תמיד למען צדק באמצעות אמביציה, אינטליגנציה והתמדה ותמיד מצליחים להשיג את מטרותיהם. הדמויות השליליות בגלל האנוכיות, הרשעות שלהן, התוכניות הזדוניות שלהן נעצרות תמיד והם נענשים בהתאם.

איך עושים סרטי אנימציה?

העיקרון הבסיסי של קולנוע האנימציה נקרא “אנימציה תמונה אחר תמונה”. סרטי אנימציה, בין אם אנימציה ובין אם מורכבת מתמונות אמיתיות, מורכבים מסדרת תמונות, ציורים, ציורים או תצלומים. הם יוצאים לדרך על פי עיקרון זה. לדוגמ איש בבובות שמפעילים את דרכם, רק שהן אינן מופעלות באמצעות חוטים, מנופים או ידי הבובה. כדי להיות קולח ומציאותי, יש לפרק את פעולת ה”הלך “למספר שלבים, שכל אחד מהם מקביל לדימוי סטילס, המצולם ללא תלות באחרים. במילים אחרות, בכל פעם שהמכשיר מופעל, הוא מקליט תמונה סטילס של הבובה במיקומיה השונים תוך כדי הליכה.
לכן, תמונות סטילס מוקרנות ברצף יכולות לתת אשליה של תנועה, מכיוון שמעבר למהירות עיצוב מסוימת העין כבר לא תופסת שהתמונות דוממות ונפרדות. זה נקבע על ידי ייחוד העין (התמדה ברשתית) וספציפיות של המוח (אפקט פי). טכניקה זו הייתה בשימוש נרחב כמעט 70 שנה, עד שנות השמונים בה הופיעו מחשבים.

ללמוד יותר על סרטי אנימציה

ילדותנו הוקסמה מעלם של סרטי אנימציה, והקסם לא עבר עם הגיל. אבל כמה מאיתנו יודעים מה עומד מאחורי דמויות אנימציה? האם ידעת שקולנוע של סרטי אנימציה אינו ז’אנר קולנוע אמיתי? למעשה, זוהי קטגוריית סרטים הכוללת סרטים מצוירים, סרטים עשויים נייר חתוך, עם דמויות מצוירות על חול, ציור על זכוכית, מסך עם מחטים, פלסטלינה, בובות וכל מיני חפצים שמוטבעים באשליה של תנועה דרך טכניקות אנימציה.




אנימציה – התחלת הדרך של הפקת סרטים מצוירים

במקרה של טלוויזיה או סרטים שנצפו במחשב, ההתמדה ברשתית מתבטאת באותו אופן, גם אם התמונות בנויות מפיקסלים.
למרות שקשה להאמין, בייחוד כעת, כאשר אנימציות הן כמעט שם נרדף לדיסני, במהלך הופעת הבכורה שלו בשנות העשרים של המאה העשרים, וולט דיסני, היוצר של מיקי מאוס, התקשה להבדיל את עצמו מאנימטורים מצוירים אחרים. אז הוא מצא דרך לחולל מהפכה בקולנוע. הוא שילב צליל ומוסיקה באחד מסרטיו. באותה תקופה הצליל היה חידוש בקולנוע והסרטים המדוברים היו נדירים מאוד, וכתוצאה מכך הצופים חוו חוויה ייחודית. מאז, הסינכרון של תנועות הדמות עם קצב המוסיקה והצלילים נקרא “מיקימיימינג”. וולט דיסני לא עצר כאן. סרט אנימציה שלו היו בצבע, לפני הסרט עם תמונות אמיתיות בסרט עלילתי מצויר ראשון: “שלגיה ושבעת הגמדים”, שיצא בשנת 1937.



אנימציה דיגיטלית

המהפכה הדיגיטלית שינתה לחלוטין את תעשיית סרטי האנימציה, עד למצב שבו יוצרי סרטים שממשיכים לעשות סרטי אנימציה “מסורתית” פנו גם למחשבים בכדי להקל על שלבי ייצור מסוימים, כגון מרווחים, משימתם של אינטרווליסטים, שהיא ליצור את כל תמונות הביניים המאפשרות לקשר בין שתי תמונות עיקריות. בקיצור, יש סרטים מצוירים “מסורתיים”: ציור על גיליונות נייר או תאית והנפשה של התוצאה תמונה אחר תמונה. ישנם סרטי אנימציה עם בובות, דמויות פלסטלינה או סיליקון, שגם הם מונפשים תמונה אחר תמונה, מה שגורם לדמויות לעבור בין שתי מסגרות.
לבסוף, סרטים מסוימים נוצרים ישירות על המחשב, הודות לטכניקה של תמונות סינתזה, המאפשרות לחשב ולבצע אנימציה של כל תמונה החל מפיקסלים …
עם זאת, הגבול בין אנימציה תמונה-אחר-תמונה מסורתית לאנימציה של תמונות סינתטיות הולך ומתבהר בימינו, כאשר סרטי אנימציה משתמשים בהרבה טכניקות שונות.
לקריאה נוספת על סרטי אנימציה, סרטי מצירים והנפשה בויקיפדיה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תוֹכֶן | תַפרִיט | תפריט גישה