אגדות חז”ל לילדים

אגדות חז"ל לילדיםאגדות חז”ל חשובים מאוד לחינוך הילדים. סיפורי חז”ל לילדים באתר שלנו מוצגים כסרטים מצוירים, כך שילדים לומדים בכיף. חָזָ”ל זה ראשי תיבות של חכמינו זכרם לברכה אשר היו פעם המנהיגים הרוחניים וההלכתיים של עם היהודי. אגדות חז”ל הן מהתקופה שלאחר חתימת המקרא בימי אנשי כנסת הגדולה אשר קיבלו את התורה מהנביאים האחרונים: חגי, זכריה ומלאכי.

[Total: 2 Average: 5]






סיפורי חז”ל לילדים של חכמי התורה

הנביאים האחרונים מסרוה את התורה לחכמי הזוגות. יש לציין שחלק גדול של אגדות חז”ל הן מתקופת הבית השני במאה ה-3 לפנה”ס ועד לחתימת התלמוד הבבלי בתחילת המאה השישית.
המקרא נעצר בתקופת פרס, כלומר עשרות שנים אחרי בניית בית המקדש השני ורק אז בעצם מתחילה תקופת חז”ל באופן מרשים.
אגדות חז”ל מספרות על על המעבר משלטון פרס לשלטון יוון. סיפורי חז”ל תיארו את מלכות פרס ואז גם הפסיקה הנבואה. דרך אגדות חז”ל יכירו הילדים סיפורי חז”ל מעולם החכמים ועל דמויות מהמקרא. סיפורי חז”ל לילדים ממוקדים על הנושא “חברות ומנהיגות”.



אגדות חז”ל נוצרו מראש כסיפורי בעל פה ובמשך השנים הן הועלו על הכתב וצורפו בכל ספרות התנאים והאמוראים כגון תלמוד ירושלמי, משנה, תלמוד בבלי, ספרי המדרשים ותוספתא. סיפורי חז”ל הם בין היתר סיפורי על ארץ ישראל ועל בעלי חיים ונפלאות הבריאה וכולן הוקדשו לנושא הטבע. אגדות חז”ל בימינו עובדו על ידי סופרים באמירות הומוריסטית קצרות וחדות וגם בשילוב של איורים. אגדות חז”ל מיועדות גם לילדים וגם לנוער, אבל גם למבוגרים, חילוניים או דתיים.




כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תוֹכֶן | תַפרִיט | תפריט גישה