סרטים לילדים לצפייה ישירה

איך ללמוד אנגלית מצפייה בסרטים לילדים?

אני מורה לאנגלית ויש לי תלמיד בכיתה ג’ שיודע אנגלית ברמה טובה מאוד יחסית לילדים אחרים בגילו. כאשר שאלתי אותו אם מדברים בבית אנגלית הוא אמר שלא ולמד אנגלית מסרטים לילדים שהוא צופה בהם. אין ספק שלדעת אנגלית ברמה טובה זה מאוד חשוב. ילדים יכולים ללמוד אנגלית בקלות ובאמת הצפייה בסרטים וסדרות יכולה לעזור להם ללמוד או לשפר את האנגלית שלהם.
סרטים לילדים הם ללא ספק דרך טובה לשפר את האנגלית של כולם, וכעת, קל יותר מתמיד למצוא באינטרנט סרטים באנגלית כפי שיש גם באתר זה. מניסיוני, התברר שילדים שנחשפים באופן קבוע לאנגלית אותנטית, במיוחד בסרטים לילדים, מתקדמים מהר מאוד ברמת האנגלית שלהם ומרגישים לעתים קרובות יותר בנוח להשתמש באנגלית.
מה יותר טוב מזה: גם ליהנות מסרטים לילדים טובים וגם ללמוד אנגלית בו זמנית.




איך ולמה לצפות בסרטים לילדים, על מנת ללמוד אנגלית מהר יותר ויעיל יותר

הורים שואלים אותי לפעמים, “מהם הסרטים הטובים ביותר שיעזרו לילדים שלי לשפר את האנגלית שלהם?”, שאלה טבעית, אך יש לזכור שרוב הסרטים באנגלית לא יהפכו את הילד באופן אוטומטי לדובר אנגלית כשפת אם. סרטים אינם מיועדים להיות חומרים ללימוד השפה האנגלית כי הם מיוצרים כמוצרי צריכה בתעשיית הקולנוע. אין ספק שצפייה בסרטי ילדים באנגלית יעזרו אבל על יד זה זה לא יספיק.
גישה טובה הכי טובה היא לחפש סרטים מומלצים לילדים או טוב יותר סדרות לילדים שירתקו ויעניינו את הילד, מכיוון שתהיה לו יותר מוטיבציה להתמיד. עליכם לזכור גם כי יכולתו של הילד להבין סרט יכולה להיות מושפעת ארץ ההפקה וסוג הסרט שבוחרים. למרות שבכמה מדינות בעולם מדברים אנגלית כשפה רשמית יש שוני בין האנגלית שמדברים בארצות הברית שאנו הכי מושפעים מהם, לאנגלית שמדבר באנגליה או באוסטרליה.



דרך הגב, מזל שאין סרטים מצוירים לילדים מופקים בסקוטלנד או אירלנד כי השפה האנגלית שלהם מאוד קשה להבנה (גם אני כאשר הייתי בטיולים במקומות האלה היה לי קשה יחסית להבין את המקומיים). גם סרטים יפנים או קוריאנים מדובבים לאנגלית לא מומלצים להיות מקור לשיפור האנגלית.
אני ממליצה לבחור סרטים לילדים מופקים בארצות הבית כי הדיבור הוא “הדיאלקט” שהשתלט על כל העולם המודרני והאמת שגם קל יותר להבין אותו מול המבטא הבריטית לדוגמה.
מאוד חשוב לדעת איזה סוג של סרט בוחרים כי למרבה הצער, ברבים מהסרטים של ימינו קשה להתמקד בדיאלוג שהוא מביא ביטויים ומשפטים שעוזים לשיפור השפה והעשרת אוצר מילים של שהילד. בנוסף, בסרטים לילדים עלילתיים, יש פחות סיכוי למצוא דיאלוגים נרחבים מהם ניתן ללמוד ביטויים חדשים ומילים מעניינות.




צפייה בסרט שכבר ראיתם או מכירים את עלילתו עוזרת מאוד לשיפור האנגלית

רעיון טוב נוסף הוא לצפות בסרט שכבר ראיתם, או כזה שאת הסיפור שלו אתם כבר מכירים, אולי בגלל שקראתם את הספר בעבר או קראתם ביקורת של אותו סרט לילדים. שוב, המשמעות היא שלא תצטרכו לנסות להבין את העלילה במהלך הסרט ותוכלו להתמקד בהיבטים של השפה.
אפשרות ראשונה היא להתחיל לצפות בסרט בתרגום לעברית או מדובב, ולצפות בשאר הסרט באנגלית. למרות שזה נראה כאילו אתה “בוגד”, זו דרך נהדרת להתחיל להתרגל לשפה המדוברת. אם אתה מקשיב לפס הכל של הסרט, גם אם אינך יכול להבין כל מילה, בדרך כלל אתה אמור לחקות את האינטונציה ותכיר במהירות את הצלילים והמילים הנפוצות של אנגלית. זהו צעד ראשון טוב מאוד לשיפור ההגייה שלך.




דרך טובה נוספת היא להתכונן לפני צפייה בסרט ולקרוא ביקורת או סיכום לפני הצפייה בו. אני יודעת שזה אולי לא מפתה אותך כל כך להרוס את ההפתעה שלך לפני שתראה את הסרט, אבל זה יכול לעזור לך להבין את הסיפור ולהכיר את הדמויות לפני שתתחיל. גם באתר זה תוכלו לקרוא סיכומים. אם אין לך הרבה זמן, מה דעתך להתחיל לצפות בסרטים קצרים? הם לא יצטרכו כל כך הרבה ריכוז ויש הרבה סרטי ילדים טובים כאן באתר.
דבר אחד בטוח: אם רואים רק סרטים לילדים בעברית או מדובבים בטוח הילדים לא ילמדו אף פעם אנגלית.

פורסם ע”י רחל

 

סרטי ילדים שיעזרו לילדים ללמוד אנגלית

בחרות את הסרט שאותם אוהבים ותתחילו ללמוד אנגלית וגם לצפות בקטעים מרהיבים של סרטי דיסני שכולנו אוהבים.

לוקה – Luca

 




 

הרקולס – Hercules

 

צעצוע של סיפור 2 – Toy Story 2

 



 

נסיכות דיסני וראלף הרוס – Disney Princesses and Wreck It Ralph

 

מלך האריות – Lion King

 



 

בת הים הקטנה – The Little Mermaid

 

מכוניות – Cars

 



 

אדומה אש – Turning Red

[Total: 2 Average: 5]

Exit mobile version