סרטים לילדים לצפייה ישירה

האם זה טוב שתינוקות רואים סרטים לילדים קטנים?

אחרי הכל, לא כל כך נורא שתינוקות רואים סרטים לילדים קטנים מדי פעם…בהתחלה חשבתי שלא כדאי אבל עם הזמן הבנתי שאם הכל קורה במתינות ואם הם צופים בתכנים המתאימים לגילם זה דבר חינוכי. הילדים שלי התחילו לראות סרטים לילדים קטנים כבר בחודש הראשון. האמת שלא יודעת אם אם הם מבינים משהו אבל בטוח שהשירים של הסרטים מצוירים בטוח הפעוטות אוהבים. הכי חשוב זה לא להגזים כי לא לשכוח שהקטנים צריכים לשחק, ללמוד, לנהל שיחות ולישון.
חשבו לציין שכל ההמלצות שבהמשך הם מניסיון האישי שלי ואני לא מתיימרת להיות יועצת חינוכית או פסיכולוגית לילדים אבל הצפייה בסרטים הוסיפה הרבה להתפתחות הילדים שלי שהיום כבר עברו הגילאים עליהם אני מספרת כאן. כל הורה יחליט מה טוב לילדים שלו.




ילדים עד גיל 3 – לקרוא לפני שמאפשרים לילדים לראות סרטים לפעוטות

במקרה של ילדים בגילאים בין 18 ל -24 חודשים, אני ממליץ להורים לבחור תוכניות ויישומים איכותיים לצפייה משותפת. ילדים בגילאי 0 עד 5  חודשים לא צריכים לשבת מול המסכים במהלך הארוחות וגם לא שעה לפני השינה. מומלץ להורים להימנע משימוש במסכים להרגעת ילד נסער, למעט במצבים מיוחדים, כמו נסיעות ארוכות, שבהם למכשירים תפקיד מרגיע למדי. גישה כל כך מתמדת עלולה לגרום לילדים כבר לא לנהל את הרגשות שלהם כמו שצריך ולהקשות על ההורים להציב גבולות לזמן המושקע בצפייה בסרטים לתינוקות.



חשוב שההורים יסבירו לילדים בגילאים 3 כיצד ליישם בעולם האמיתי את מה שהם לומדים מהעולם הדיגיטלי. ילדים לא צריכים לראות סרטים של ילדים קטנים  עם תוכן אלים או יישומים עם תמונות שמסיחות את דעתם יתר מידי. אני לא חושבת שילדים קטנים צריכים לצפות גם ביישומי הטלפון החכם כרובם אינם מיועדים למטרות חינוכיות, ואינם מיועדים לשימוש על ידי הילד בגיל כל כך צעיר. הורים צריכים לבדוק את אפליקציות הטלפון שלהם מראש, לשחק עם ילדיהם ולדון איתם על המתרחש על המסך.

ילדים בגילאים 3-5 – מומלץ לצפות ביחד וגם להסביר להם בזמן הצפייה ואחרי

עבור הורים לילדים גדולים יותר ובני נוער הנני ממליצה לשלוט בסוגי המכשירים בהם רואים סרטים מצוירים לילדים ובזמן השהות מול המסכים. הילדה שלי בערך בגיל 4 העדיפה לצפות בסרטים ביוטיוב בטלפון למרות שהייתה יכולה לעשות אותו דבר במסך של המחשב, הטבלט או אפילו בטלוויזה. היו לנו שיחות ארוכות לשכנע אותה שהמסך של הטלפון קטן מידי והיא תוכל לצפות טוב יותר במסך גדול.



על הורי הילדים הללו לוודא שהם עושים לפחות שעה של פעילות גופנית ביום ולעודד אותם לעסוק בפעילויות אחרות כמו משחקי לוח, דפי צביעה או לשחק עם צעצועים שונים שבטוח יש להם, בובות, מכוניות וכדומה. ולא לשכוח לדאוג שהילדים ישנים מספיק – כ-10 שעות, תלוי בגיל. וגם לא לשכוח שלפעמים כדאי לספר סיפורים לילדים ולא רק סרטים.
אותה עצה נותרה, לא להשתמש במכשירים שעה לפני השינה, מכיוון שזה משפיעה על רמת המלטונין, החשובה לוויסות השינה, וגורמת להם להירדם בקושי. לא מומלץ לראות סרטים לתינוקות למשל בארוחת הערב או במיטה. מומלץ להורים לדון בסוגיות הקשורות לבטיחות באינטרנט ותמיד עדיף לא לתת להם לשוטט לבד אלה לבחור להם סרטים לילדים קטנים מתאימים, להשגיח שהם לא צופים בתכנים אחרים והכי טוב, לראות ביחד עם הילדים סרטים מומלצים.

פורסם ע”י אביבה ד.

[Total: 3 Average: 5]

Exit mobile version