סרטים לילדים לצפייה ישירה

לומדים מ-10 העקרונות של וולט דיסני

וולט דיסני ידוע בעובדה שלאורך חייו זכו סרטיו בפרסים והוקרות יותר מכל אחד אחר. פחות ידועות הן הבעיות בהן נתקל וולט דיסני, העובדה שהעסק הראשון שלו פשט את הרגל, ובהמשך הוא היה על סף פשיטת רגל מספר פעמים, וכל פעם הצליח להתגבר על הבעיות. וולט דיסני חייו של דיסני הם סיפור מרתק, כמו גם יצירותיו. הוא התחיל מאפס והפך לגיבור עולמי.
הוא ידוע בעיקר בזכות הדמויות באנימציות שלו כמו מיקי מאוס, דונלד, פלוטו, דמויות שהאירו את ילדותנו ועושות זאת לילדים של ימינו.
היום, כאשר אנו רואים סרטים לילדים לצפייה ישירה לא בטוח חושבים שוולט דיסני הוא מודל לחיקוי, אדם שאנו יכולים ללמוד המון דברים. להלן 10 טיפים של דיסני שיכולים להביא לכם הצלחה בחיים.




1. הישגים גדולים מתחילים בצעד קטן

וולט דיסני: “אני מקווה שלעולם לא נשכח דבר אחד – שהכל התחיל בעכבר.”

כל ההצלחה של וולט דיסני החלה עם יצירתו של מיקי מאוס, העכבר. לאחר ששחרר איתו את סרטיו הראשונים, יצירותיו נהנו מתשומת לב רבה בהרבה מקודמיו.
וזה לא מקרה יחיד. כל ההישגים הגדולים החלו בהצלחה קטנה, עליה נבנה כל מה שאחרי. נקודת המוצא הזו לא בהכרח מופיעה מהניסיון הראשון – למשל וולט דיסני יצר לפני מיקי דמויות אנימציה אחרות שלא הייתה להן אותה המתיחה בקהל, והילטון היה במקור בנקאי ולא ממש מבריק.
זה מופיע אי שם בדרך, על רקע כישלונות.
אבל אף אחד מהאנשים שבנו הישגים מדהימים לא התחיל מהרגע הראשון בהצלחה בן לילה. בכל פעם זה התחיל במשהו קטן. מיקי מאוס היה במקרה של דיסני העכבר שבנה את האימפריה שתהפוך לחברת דיסני.

2. לדבר פחות ולעבוד יותר

וולט דיסני: “כדי להתחיל כל מה שאתה צריך לעשות זה לשתוק ולהתחיל לעשות.”

וולט דיסני הוא דוגמה יוצאת מהכלל לפרואקטיביות, של אדם חזק נפשי שלמד שיש זמן לדבר ופעם לסגור את הפה ולעשות את העבודה שלך. עיקר עבודתו התמקדה בפעולה ויצירה. זו תמצית הגישה הפרואקטיבית: אתה יוצר דברים מבלי שנאלץ לעשות זאת כתוצאה ממשהו שקרה סביבך. אבל בגלל שהחלטת לעשות את זה.



3. עקוב אחר חלומותיך

וולט דיסני: “כל החלומות שלנו יכולים להתגשם אם יש לנו את האומץ לעקוב אחריהם.”

לעתים קרובות לאנשים אין את האומץ לעשות את מה שהם חולמים מכיוון שהם למעשה נבוכים מהעובדה שהם חולמים. זה לא אומר שהם לא חולמים, אלא רק שאין להם את האומץ לעקוב אחר חלומותיהם.
וולט דיסני בלט בכך שהבין תמיד מה הוא חלם. הוא היה הקטר שמשך את כל חברת ליצירת סרטי דיסני מיחדים. הוא חלם לשנות את העולם באמצעות האנימציות שלו ולהפוך אותן למציאותיות ככל האפשר. הוא יצר אנימציות למרות שאחרים אמרו לו שהם יפשטו אותו בפשיטת רגל. בחלק מהמקרים הוא היה קרוב, אך הוא עדיין עקב אחר חלומותיו.
הוא הציג לראשונה אנימציות צבעוניות, בהתאמה אנימציות סאונד (בעלויות אסטרונומיות מסוימות) ששינו באופן קיצוני את תעשיית הקולנוע העולמית.
כשהחליט ליצור את דיסנילאנד, הוא עשה את זה, למרות שלא היה לו מושג איך ליצור פארק כזה, לא היה לו ניסיון בכלל, והסובבים אותו אמרו לו שזה יוביל לפשיטת רגל מוחלטת. וולט דיסני התעלם מכולם, הפשיל שרוולים והתחיל לעבוד. זו הייתה הצלחה אדירה. מלכל האנשים שהשיגו משהו גדול היה האומץ להתעלם ממה שאחרים אמרו.

4. תחרות עוזרת לך להשתפר

וולט דיסני: “נתקלתי בתחרות קשה כל חיי. לא הייתי יודע איך להסתדר בלעדיהם.”

לוולט דיסני היו שתי אפשרויות: לשרוד ולהיות טוב יותר ממתחרותיה או להיעלם ולהישכח. הוא בחר להיות תמיד צעד אחד לפני המתחרים שלו, לא רק כדי לשרוד. בדרך כלל הייתה לא גישה אגרסיבית וחסרת רחמים למתחרים שלו, שבאו להתפעל ממנו ולפחד בו זמנית.
שתי הגישות לתחרות – השלווה או התוקפנית – יכולות להביא להצלחה ארוכת טווח. כי בסופו של דבר התחרות היא מה שעושה אותך כל כך טוב שכמו שוולט דיסני נהג לומר, אתה זוכה “לעשות את מה שאתה עושה כל כך טוב, אז כולם ירצו לראות את זה שוב, להביא את החברים שלך ולהראות להם גם הם.”
קבל תחרות כגורם המכריח אותך להתפתח או להיעלם. היה טוב יותר מהמתחרים שלך.



5. שמור על סקרנותך כי הדרך להצלחה

וולט דיסני: “צריך להמשיך להתקדם, פותחים דלתות חדשות ועושים דברים חדשים כי אנחנו סקרנים … וסקרנות תמיד מובילה אותנו לדרכים חדשות.”

אחד הכוחות החזקים שמובילים אותנו קדימה ותמיד תרם לגילויים הגדולים הוא סקרנות פשוטה. בילדות יש לנו סקרנות לחקור, לנסות את כל מה שאנחנו רואים:
הסקרנות לראות מה נמצא מטרים ספורים משם היא זו שגורמת לילד לעמוד על רגליו ולעשות את צעדיו הראשונים. הסקרנות לגלות את סוף של סיפורים לילדים היא זו שגורמת לו להיפתח עם הספר בשעת לילה מאוחרת עד שיסיים לקרוא אותו.
הסקרנות לגלות את מה שמאחורי הדלתות שלפניכם גורמת לכם לגלות דרכים חדשות, עולמות חדשים. להפוך להוויה מורכבת יותר, מתוחכמת ופשוטה יותר בעת ובעונה אחת. כל עוד תשמור על סקרנותך לגלות מה עומד מאחורי הדלת הסמוכה, לאחר המכשול הבא, תמשיך ותחקור דרכים שאחרים מתעלמים מהן.

6. תמקדו במה שאתם יכולים לעשות

וולט דיסני: “למה לדאוג? אם היית עושה את הדברים הטובים ביותר שיכולת, הדאגות לא ישתפרו.”

תמיד יכולות להתעורר בעיות. בדרך כלל הם יופיעו, אם נרצה בכך או לא. אנו יכולים לשמור על מוחנו מרותק על ידי חשיבה עליהם, או שנוכל להתמקד בצד החיובי של הדברים: תמיד לעשות כמיטב יכולתנו ולשים את הדאגות בצד. או לפחות למינימום.
אנו יכולים לחשוב יותר על דאגות לגבי מה שעלול לקרות. אבל במה זה יעזור לך? או שאנחנו יכולים להישאר ממוקדים במה שכבר השגנו ובמה נוכל לעשות הלאה. כך אנו ניתן את המירב מעצמנו.
למדו מכישלונות ואז התעלמו מהם, ואם זה לזכור משהו, זכרו הצלחות עבר, הצד החיובי של הדברים.



7. קשיים הם הדבר הטוב ביותר שיכול לקרות לך

וולט דיסני: “כל הקשיים שנתקלתי בהם בחיים, כל הבעיות והמכשולים … התחזקו בי. אולי אתה לא מבין את זה, אבל רגעים איומים הם הדברים הטובים ביותר שיכולים לקרות לך.”

במהלך כ- 30 שנים וולט דיסני היה על סף פשיטת רגל, הוא העריך ונשכח, הוא בלט ואז הוא נאבק כלכלית. עד שנות החמישים, למרות שזכה להכרה עולמית, וולט דיסני נפגע ממכשולים שוב ושוב ושוב.
אבל בכל פעם הוא עשה משהו שהציל אותו ובלט שוב. וכל מכשול שהתגבר פעם הפך לצעד חדש לקראת שליטה. גם אם לא נעים להיתקע במכשולים, הם הופכים אותך לחזק וטוב יותר כל יום במה שאתה עושה. בתנאי שלעולם לא תסכים לסרב.
הינה דוגמה פשוטה: כולם רוצים לראות סרטים לילדים בעברית כי זה נוח יותר, אבל ניתן להתגבר על בעיה זאת וללמוד אנגלית גם בזמן צפייה בסרטים.

8. גם אם אתה עומד להיכשל, אין לך שום סיבה לוותר

וולט דיסני: “מיקי מאוס נולד במוחי על דף נייר לפני 20 שנה, בנסיעה ברכבת ממנהטן להוליווד, בתקופה שבה עסקיו של אחי רוי ושלי היו בירידה, ונראה שפשיטת הרגל תמיד הייתה מעבר לפינה.”

בכל פעם שוולט דיסני עמד לסגור את חברת דיסני, קרה משהו שהוציא אותו מהצרה ונתן לו חמצן להמשיך הלאה. נכון שבמקרה של דיסני הוא יצר הרבה בעיות בעצמו משום שהשקיע רבות באיכות האנימציות שלו מההתחלה – הרבה מעבר למה שעשתה התחרות שלו. מה שבכל פעם גרם לו לעלויות ייצור וקשיים כלכליים גבוהים יותר. מצד שני, זה הפך אותו למפורסם בזכות איכות היצירות שלו ובהמשך הביא לו מידה של הצלחה שמתחרותיה לא חלמו עליה.
כאשר נראה שהכל בסופו של דבר משתבש משהו יעלה ויעזור לך להתגבר על זה. ברור שזה אומר שאתה לא יושב על הספה מול הטלוויזיה ומחכה שייצא משהו שיוציא אותך מהצרות …
אין שום דבר מיסטי או קסום. ככל שתתאמץ ותנסה יותר פתרונות, כך תגדל הסיכוי שתמצא את הפיתרון הפונקציונלי, שיהיה לך רגע יצירתי שיוציא אותך החוצה או שייראה האדם הנכון שיחבר אותך עם מה שחיה חסר.




9. הצלחה או כישלון הם רק בחירתך

וולט דיסני: “ההבדל בין הצלחה לכישלון נובע לרוב מסירוב לוותר.”

קודם נאמר שככל שאתה מתעקש להתגבר על מכשול, כך גדל הסיכוי שמשהו יעזור לך. זהו חישוב סטטיסטי פשוט, ובנוסף בכל ניסיון חדש אתה מפנה תשומת לב לעצמך ולמאמצייך. אם לא תמצא את הפתרון בעצמך, זה הופך להיות רק עניין של זמן עד שתמשוך אנשים שעברו את אותה סיטואציה ויכולים לעזור לך לפתור אותה.
כפי שאתה מתעקש, תיתקל בהתנגדות. מה שבתחילת הדרך הוא מקסימלי. מצא את הדברים שאתה אוהב לעשות, מכיוון שהם יעניקו לך את המוטיבציה המקסימלית להמשיך לאחר כל כישלון. וכפי שאתה מתעקש, ההתנגדות תפחת עד שתעלם סופית.
וולט דיסני, סירב לוותר ותמיד יצר עוד סרטים מומלצים לילדים עוד יותר טובים. זה הייתה סיבה שהוביל אותו לאורך כל הקריירה. התמדה היא היכולת הזו לנסות שוב ושוב ושוב עד שתשיג את מה שרצית. אך לא מדובר רק בהתמדה. זהו סירוב פשוט לקבל כישלון כאופציה. האפשרות היחידה שאתה יכול לשקול סבירה היא הצלחה, השאר לא בא בחשבון.

10. אתה היחיד שיכול להציב גבולות

וולט דיסני: “כיף לעשות את מה שהיה בלתי אפשרי.”

בלתי אפשרי הוא מה שאנחנו רואים כבלתי ניתן להשגה. עם הזמן, בכל פעם שדברים נחשבו בלתי אפשריים, במוקדם או במאוחר הופיע מישהו שעשה אותם. השקה של דיסנילנד שהייתה צפויה להיות כישלון מהדהד, הייתה הצלחה מסחררת והובילה להשקת פארקים דומים אחרים על ידי וולט דיסני עצמו או מתחריו. כי אחרי שמישהו השלים משהו שנראה בלתי אפשרי, כולם מבינים שגם הם יכולים לעשות את זה.
הגבולות היחידים נמצאים בראשכם, והאדם היחיד שיכול לקבוע אותם – או להסיר אותם – הוא אתה עצמך. כשאתה מסרב לקבל את הבלתי אפשרי של אחרים, אתה יכול לאפשר לך. ובשבילם. כמו שעשה וולט דיסני.

פורסם ע”י אבירם סגלוביץ

[Total: 1 Average: 5]

Exit mobile version