סרטים לילדים לצפייה ישירה

איך התאהבתי לצפות בסרטים מצוירים ביחד עם הילדה שלי

אתחיל אם המסקנות שלי לגבי סרטים מצוירים גם אם יהיו כאלה שיגידו שאני מגזימה: מבחינה חינוכית, סרטים מצוירים לילדים הם מאוד-מאוד חינוכיים. לפי דעתי יותר מכל ספר או צעצועים או משחקים או שירים או כל מה שתרצו כולל גננות ומורות. זה אידיאלי בכל גיל בתנאי שבוחרים את הסרטים וגם דואגים לא להשאיר ילדים קטנים יותר משעתיים ביום מול הסרטים, כאשר הגדולים יכולים לצפות יותר זמן. מומלץ לצפות בסרטים ביחד עם הילדים, לנתח, להגיב ובמיוחד לענות לכל השאלות של הילדים. אני גם מבטיחה שלרוב ההורים לא ישעמם.
לאחרונה הבנתי שאני אוהבת סרטים מצוירים. חשבתי שאני לא יכולה לשבת לראות את הסרטים האלה למרות שכאשר הייתי קטנה הייתי צופה בסרטי אנימציה שהיו אז. אני יודעת על סרטים מצוירים לילדים שהם  מאוד מצחיקים ועשויים היטב, אבל לא היה לי מצב רוח אליהם במשך שנים.




לפני הלידה אמרתי לבעלי שהוא יהיה זה שיצפה עם הילדה בסרטים מצוירים, במיוחד מכיוון שיש לו סבלנות לראות את הסרטים התיעודיים המשעממים ביותר. הוא הסכים וזו הייתה נקודה טובה, נרגעתי לרגע אבל כאשר הגענו למצב האמיתי בעלי לא תמיד עמד בהתחייבות וכך התעוררתי שאני חייבת לשבת עם התינוקת לצפות בסרטים מצוירים…חייבת? לא לזמן ארוך כי באמת התאהבתי כדי לא לומר התמכרתי לראות סרטים מצירים…

סרטים מצוירים הינן מלאות חמצן

נכון שבנאיביות שלי, כשהילדה הקטנה שלנו עוד הייתה תינוקת, חשבתי איך היא תשב ותראה סרט והייתי מנצלת את הרגע ואצא לרוץ. זה לא ככה. לא יצאתי לרוץ לא בגלל שירד גשם או היה חם מדי, אלא בגלל שצופות בסרט הזה בזוגות. אנחנו מגיבות, אנחנו מדברות, אנחנו צוחקות, אנחנו עובריות מאנגלית לעברית, אנחנו עוצרים, אנחנו משחקים עם משהו אחר, אנחנו חוזרים, זה שום דבר לינארי.



עכשיו ברור לי שבפעם ה-101 נראה את הסרט הזה ביחד וכנראה אז נגיד את השורות על התפקידים של גיבוי הסרט. אז אין לי אשליות שאני רץ חצי מרתון בזמן שהיא משתעשעת עם מי יודע איזו דמות של סרטי דיסני כי היא מאוד אוהבת סרטים אלה.
סרטים מצוירים הן משב רוח רענן. שמחתי שיכולנו לשבת בשקט במיטה ולראות את הסרט כשעה בערך. במיוחד עכשיו, כשהילדה לא ישנה בשעות אחר הצהריים ולקראת סוף היום נגמר לה האנרגיה.

סרטים מצוירים יכולים גם להיות חינוכיים

אני חושבת שיותר מהמראה עצמה של האנימציה, שכן, היא מרגיעה ואולי מצחיקה, הרבה יותר מעניין להסתכל על ההיבטים הקשורים לחינוך הילדים. אני מסבירה לילדה שלי כמה סצינות מהסרטים שנראות לי יותר מסובכות עבור הגיל שלה, היא שואלת אותי מה המשמעות של מילים מסוימות שהיא לא מבינה, היא אומרת לי מה היא רואה, וכאשר היא נראית שמתרגשת או מפחדת בגלל מה שרואה במשך אני עוצרת את הסרט ומסבירה לה במילים פשוטות כדי להרגיע אותה.



אנחנו מספרות אחת לשנייה על הסרט שראינו גם כמה ימים אחר כך. הילדה מכירה את מילות של חלק מהשירים ופשוט לא מבינה איך היא הצליחה לזכור את המילים ולא רק של סרטים בעברית אלה גם באנגלית. אני לא טורחת ללמוד את שיריה, אבל אני הולכת אחריה לראות מה וכמה היא זוכרת מהשירים, הטקסטים שהיא שומעת. בסופו של דבר הבנתי שחשוב לי לזכור את מילות השירים שהיא אוהבת. חשוב לי לשמוע אותה שרה…איזה שמחה בבית שלנו.

פורסם ע”י דניאלה

[Total: 1 Average: 5]

Exit mobile version