סרטים לילדים לצפייה ישירה

בית ספר למפלצות

בית ספר למפלצות מחזירה לילדים את שתי המפלצות השובבות, מייק וסאלי, המוכרות לציבור מהאנימציה עטורת השבחים והפרסים של הסרט מפלצת בע”ם. הפעם הגיבורים של הסרט חייבים לבנות ברית, למרות תרעומת שהיו ביניהם במטרה לזכות באליפות הצעקות. למעשה הם לא נכללו בתוכנית הצרחות דווקא בגלל היריבות ביניהם.




הם נאלצים להיכנס לתחרות של המפלצות הכי מפחידות בבית הספר כדי להתקבל חזרה לתוכנית. מאולצים על ידי הנסיבות, השניים מקימים במהירות צוות שיתמודד מול האחים הפופולאריים ביותר בקמפוס, ועוברים הרבה הרפתקאות, שבמהלכן מתחזקת החברות בין המפלצות הקטנות והחמודות. 

שם הסרט: Monsters University – 2013
בית ספר למפלצות לצפייה ישירה בחינם, הסרט המלא דובר אנגלית. ניתן להגדיר כתוביות בעברית.



[Total: 1 Average: 5]



דעתי על הסרט בית ספר למפלצות

בית ספר למפלצות הוא סרט מצויר נחמד ומשעשע, המהווה בילוי אחר צהריים נעים עם הילדים או בלעדיהם. במונחים של פיקסאר מדובר כמובן בעלבון, אלא שלערימה הפושרת הזאת הצליח בכל זאת להסתנן מסר מחוץ לעולם האגדות. מדובר על סרט ההמשך לסרט מפלצות בע”מ הנהדר של פיקסאר מ-2001, עוקב אחר שאיפותיו המקצועיות של מייק ווזובסקי (בקולו של בילי קריסטל), המפלץ הקטן בצורת עין ירקרקה.
הפעם אנו פוגשים את מייק בעודו ילד צעיר היוצא לטיול כיתתי אל מעוז המפחידנים הגדול, בו כזכור מיוצרת, מזעקות הפחד של ילדי אנוש, האנרגיה החשמלית לעולם המפלצות כולו. למרות מימדיו הקומפקטיים ועובדת היותו ילד כאפות בלתי מפחיד בעליל, חולם מייק מרגע זה ואילך על קריירה של מפחידן. שנים אחר כך הוא מגיע לאוניברסיטת המפלצות (להלן: בית ספר למפלצות), למסלול המפחידנים היוקרתי.




הוא חוקר את ההיסטוריה של ההפחדות, משקיע שעות בלימודי התיאוריה ומסרב לכל הסחת דעת דוגמת מסיבות אחווה, אליהן רוצה בכל מאודו ללכת השותף שלו רנדי (סטיב בושמי). הנמסיס של מייק הוא ג’יימס פ. סאליבן (ג’ון גודמן), מפלץ מגודל ומחודד שיניים, נצר לשושלת מפחידנים ידועה, ברוך כישרון אבל עצלן וחסר מוטיבציה. השניים סולדים זה מזה בגלוי, אולם עימות ביניהם מסבך אותם עם דיקנית בית הספר, הארדסקראמסל האימתנית (הלן מירן). כעת הסיכוי היחיד שלהם להמשיך במסלול המפחידנים הוא לנצח בטורניר ההפחדות הבית ספרי. הם מצטרפים לאחווה העלובה ביותר בבית הספר, “אוזמה קאפה”, ולומדים לעבוד בצוות ולהימנע מלהרוג זה את זה, בעודם מנסים לצלוח את חמש התחרויות של הטורניר. יש לנו סרט ללא נסיכות דיסני אבל סרט שכדאי לצפות בו.

האם מדובר על סרט קולג’ סטנדרטי?

מכאן הופך בית ספר למפלצות לסרט קולג’ סטנדרטי לחלוטין, בו מצליחה קבוצת הדחויים, כנגד כל הסיכויים, לנצח את הספורטאים הזחוחים. דרכם של חברי אוזמה קאפה אל ההכרה והניצחון שזורה במחוות משעשעות לעולם הקולג’ ובאינטרפטציות מפלצתיות לפרופסורים עתיקים, חננות זבי חוטם והיפסטריות מגניבות מדי. וכל זה נחמד למדי, ומצחיק רוב הזמן, ומהווה בילוי אחר צהריים סביר בהחלט, עם או בלי הילדים. במונחים של פיקסאר מדובר כמובן בעלבון – זו הרי החברה שהרגילה אותנו בעשרים השנים האחרונות לסרטי אנימציה מבריקים ומתפקעים מיצירתיות, ולא לסרטי המשך שאין בהם שום דבר חדש או מבריק או מרגש או בלתי נשכח.



השפעתו של תאגיד הענק דיסני, שרכש את פיקסאר לפני מספר שנים, ניכרת פה בכל: מהעלילה הנקייה והרחוקה שנות אור מסרטי קולג’ פרועים להם היא מתיימרת להצדיע, דוגמת “נקמת היורמים”, דרך ריבוי דמויות המשנה, מפלצות חמודות ונטולות ניבים וציפורניים, שכאילו נבנו למרצ’נדייז, ועד סיפור האהבה הבלתי נמנע, שמתרחש הפעם בין סאלי ומייק, שלומדים להכיר ולחבב זה את זה ולחפות זה על חולשותיו של זה ולעבוד בצוות. בכל מקרה יש סרט מלא שיכול להעסיק את הילדים בכיף.

מסרים של הסרט

וכמובן, אי אפשר בלי ערימת המסרים הבלתי נמנעת, גם היא ירושה בלתי נמנעת מתאגיד האב המממן. אלא שבין כל המסרים הרגילים על כך שאסור לזלזל באחר וחשוב ללמוד לשתף פעולה צץ בכל זאת אחד חתרני: ילדי היקר, אתה לא יכול להיות כל מה שתרצה להיות. אם אתה לא יפה לא תהיה דוגמן, ואם אתה לא מפחיד לא יעזרו לך הידע והמוטיבציה ולימודי התיאוריה. יש דברים שאו שיש לך או שאין לך, ואם אין לך – עדיף שתתאים את עצמך למציאות ותמצא את האושר בקריירה פקידותית נוחה או במשרה ציבורית בדרג ביניים. וזה מסר שכל כך לא מתאים לסיפורי נסיכות, וכל כך לא חי עם עצמו בעושר ואושר, שלא נותר אלא לתהות מי בדיסני נרדם בשמירה, האם יעופו על כך ראשים, ואם כן – האם נזכה לראות את הגופות כרותות הראש בסרט המפלצות הבא.

פורסם ע”י: אלה פישר



Exit mobile version