סרטים לילדים לצפייה ישירה

רוז’ין Z

רוז’ין Z הוא סרט אנימה שמספר על פרויקט Z הנועד לתת לדור החדש הפסקה מטיפול בישן. הכוונה המקורית הייתה ליצור מכונה שתטפל בהם ללא כל התערבות. במבט ראשון היא נראתה כמו תוכנית מצוינת, ורבים מהדור הצעיר אישרו את בקשתה. אבל כאשר מר טקאזאווה הזקן הפך לנושא הניסוי של מכונת ה-Z-001, הרוקו הטיל ספק גם בטקטיקה של בית החולים וגם בהשלכות המוסריות של המכונה. זו רק ההתחלה, שכן להארוקו יש לא רק את בית החולים, אלא את הסיכויים נגדה. אבל אז, היא מגלה מוזרות מוזרה לגבי המכונה: היא משתמשת בביושבב, ובסופו של דבר היא רוכשת מחשבה משלה!




הסיפור מתרחש ביפן מודרנית וניתנת לזיהוי, שבה אוכלוסיית הקשישים המתפתחת הופכת לבעיה עבור המדינה. משרד הרווחה פונה לפתרון: מיטת Z-001, שיכולה לטפל בכל צרכיו של מטופל קשיש מבלי להעמיס יותר על כוח סיעודי שכבר נמתח עד לנקודת שבירה. מיטת ה-Z-001 היא מחשב כל-מזמר, רוקד-כל, שנראה טוב מכדי להיות אמיתי – וכאן מתגלה המלכוד: מקור הכוח הוא גרעיני. הקונספט הבסיסי כבר מרגיש כמו אחד שמתאים לאנימה שמיועדת לנערים צעירים (שונן); היפוך מוזר של הנחת היסוד של Gundam, שבה ילדים צעירים נאלצים להיכנס למכונות ומשמשים ככלי מלחמה. כאן מתחילה הסאטירה. Roujin, ביפנית, פירושו פשוט אדם מבוגר. עם זאת, אנו מקשרים את ה-Z, יותר למופעים הכוללים רובוטים מבריקים גדולים (כמו ב-Mazinger Z) או גיבורי ענק שריריים החובטים זה בזה דרך הרים (Dragon Ball Z). מה שאנחנו לא מצפים, הוא פרשנות חברתית על חברה מזדקנת. השכבות האלה הן המקום שבו טמון הכוח של Roujin Z. היא לא מפחדת להיות נגזרת או להנהן ליצירות אחרות שהשפיעו עליה, כמו בסצנה שבה האקר מתגאה שזה עתה הסתנן לתאגיד טיירל, זו היצרנית של Replicants בבלייד ראנר. זה אזכור ראוי, בהתחשב בכך שהשאלה שבאמת מתרוצצת בכל Roujin Z היא האם מכונה, נטולת חמלה ורגשות אנושיים אחרים, באמת יכולה לתת את איכות הטיפול הדרושה לבן אדם.

שם הסרט: Roujin Z – 1991
רוז’ין Z לצפייה ישירה בחינם, הסרט המלא ללא תרגום לעברית, יש כתוביות באנגלית וניתן להגדיר כתוביות גם בעברית או בשפה אחרת.



[Total: 1 Average: 5]



Exit mobile version