סרטים לילדים לצפייה ישירה

פארנורמן

הסרט פארנורמן  מגולל את סיפורו של נורמן באבקוק צעיר עם יכולת לדבר עם המתים. הוא מעדיף לעתים קרובות את חברתם על פני החיים. נורמן מקבל הודעה מדודו המוזר פרנדרגסט שקללת מכשפה בת מאות שנים על עיירתם אמיתית ועומדת להתגשם ושרק נורמן יכול לעצור את זה. כשזומבים קמים מקבריהם, על נורמן לזמן את כל אומץ ליבו וחמלתו ולדחוף את יכולותיו הטבעיות עד הקצה כדי להציל את חבריו לעיר.




שם הסרט באנגלית: ParaNorman 2012
פארנורמן הסרט המלא לצפייה ישירה בחינם, הסרט המלא הוסר מיוטיוב.



[Total: 1 Average: 5]



דעתי על הסרט פארנורמן – מאת: ארז קובלסקי

צפיתי בסרט זה כאשר היוא יצא לאקרנים (הייתי בן 15) ועכשיו מחדש שאני כבר אחרי צבא וחשבתי לספר לכולם מה אני חושב. פארנורמן המבוסס על סיפור ולא מומלץ לילדים מתחת לגיל 7-8, שכן הסצנות המקאבריות בשפע, ובקטעים מסוימים הרעש מאוד חד וחזק, הפחדה בפני עצמה לקטנטנים. אבל אנחנו ממליצים עליו בחום לאוהבי אנימציית סטופ מושן, כי הבובות (האהובות עלינו בסרט האנימציה בכלל) – עשויות בצורה אקספרסיבית, יש להן חיים, הן חיות.
הבובות והחפצים צולמו במצלמות סטריאוסקופיות; צויר בתחילה, לאחר מכן יוצר, ואז מונפש בתלת מימד. הסיפור פשטני וללא מוסר השכל, לעומת זה של הסרט קורליין, האנימציה המועמדת לאוסקר ולגלובוס הזהב ששוחררה על המסכים על ידי אותו אולפן שיצר את פאראנורמן, לאיקה.
נורמן, ילד בן 11 עם כוחות מיוחדים, נאלץ להתמודד עם זומבים, רוחות רפאים, מכשפות והכי גרוע – מבוגרים, בניסיון להציל את עיירתו מהמרד שמתכונן במעמקים, תחת קברים. שם הסרט חכם יותר מהגיבור שהוא מגלם. האווירה האפלה מוצלחת מאוד, אבל האקשן מפריע כמה פעמים, וההומור המהיר והחצוף מתאים יותר לטעמו של קהל בוגר.




הסרט מגיע במתכון המסורתי של אלה מאולפן לייקה, שהפיקו גם את “כלת הגופה” של טים ברטון ואת קורליין של הנרי סליק. אנחנו מדברים על אנימציית סטופ מושן, התחרות הפחות יומרנית מבחינה טכנולוגית, אבל מעניינת בגלל אפקט CGI, צילום תלת מימד ונטייה מיוחדת למחוזות יוצאי דופן. הפיצ’ר האחרון הזה בכלל לא מפתיע בהתחשב בכך שהתסריטאי והבמאי המשותף של פארנורמן, כריס באטלר, היה חלק מהצוותים שעבדו על הפרויקטים הקודמים של האולפן.
הגיבור שלנו, נורמן בבקוק, משוחח עם סבתו בזמן שהוא צופה בסרטי זומבים. להוריו, שנקלעו למסגרת אירונית עם הקילוגרמים העודפים שלהם, אין בעיה עם מה שהוא רואה בטלוויזיה, מצד שני, הם לא משלימים בקלות עם הדיונים שלו עם סבתו כי היא… הייתה ב עולם הצדיקים לזמן מה. והסבתא היא הראשונה מבין דמויות הרפאים שנורמן מקיים איתה קשר ידידותי. משהו שכמובן שם אותו בפינה המוזרה לא רק בבית, אלא גם בבית הספר שבו הוא הופך למטרה לבדיחות של אחרים.



כמה דמויות מחליקות לסטריאוטיפ. האב לא מובן, לאחות יש עיסוקים טיפוסיים של מתבגרים, הילד העירום יושב באופוזיציה הקלאסית עם חבורת החנונים בבית הספר. שום דבר חדש תחת השמש או טוב יותר לא אמר שום דבר חדש תחת אור הירח כי רוב האקשן בפאראנורמן מתרחש בלילה אחד. זה הלילה שבו, שנה אחר שנה, היצורים מהממלכה האחרת חוזרים לחיים, אבל השנה הראשונה בה נורמן נאלץ לשלם עבור חובות המשפחה שעד אז טיפל על ידי הדוד פרנדרגהסט (קולו של ג’ון גודמן). ), גם נפטר! אז יש לנו דמויות שיולדות את האוכלוסייה, זומבים עם הליכה מתנדנדת, רוחות רפאים וילדה-פסאודו-מכשפה-רוח. הצעדים הפנטסטיים, האפלים והמפחידים האלה, שמטופלים לעתים קרובות במפתח אירוני בהומור, מעלים את פארנורמן למעמד של הנאה מבדרת לחובבי ז’אנר האימה.



הסרט הופך פחות אטרקטיבי, עם זאת, עבור הקטנים שמסתכנים בבחירת לילות רבים לישון עם האור דולק. לגבי המסר החינוכי, הוא קיים והוא קלאסי: להיות שונה זה טוב, יום אחד, אתה לא יודע איזה, אתה רוצה להיות מסוגל להציל את העולם. עם זאת, שוב, עבור הקטנים, האווירה האפלה עשויה להיות כה בולטת שאפילו המסר לא מגיע ליעדו.
עד כמה שנורמן הצעיר נחמד כשהוא מצחצח שיניים ומדמיין את עצמו ערפד, הוא הופך להיות כל כך צנוע כשהוא צריך לפעול. למעט הסוף שבו הוא מחבר שניים או שלושה דברים ביחד, נורמן ממשיך להיות פסיבי ובור לאורך כל הסרט. אוקיי, חבורת זומבים רודפת אחריו, אבל הדמויות החיות עוברות מצד אחד לצד אחר בלי שמץ של מושג. אין להם באמת מה לעשות, כי סיפור המחשבה דק ככל שניתן. ולא ניתן לפצות על כך בשום כמות של אווירה.

Exit mobile version