סרטים לילדים לצפייה ישירה

סיפורים לפני השינה ביוטיוב

סיפורים לפני השינה הוא דבר שילדים אוהבים מאוד אבל לא תמיד הורים יודעים לספר סיפור לפני השינה לילדים כפי שצריך או לבחור את סיפור טוב. לפעמים להורים זמן או כוח לספר סיפור לפני השינה לילדים למרות שזאת לא רק אפשרות להרדים את הילד אלא גם הדרך לפיתוח הדמיון והדרך שבה הקטנים לומדים להכיר ולהבין את העולם. יוטיוב עוזר מאוד להורים כי היום ניתן למצוא המון  סרטי ילדים עם סיפורים לפני השינה ביוטיוב שמתאימים לכל גיל, חלקם עם אנימציה יפה ובטוח עם קול מיוד של המספר או מספרת של הסיפור.




סיפורים לפני השינה מציעים אוסף סיפורים לילדים גדולים וקטנים יותר, מלאים באהבה ותשומת לב, שיכולים להוות שיעורים אמיתיים לקטנטנים. סיפורים שנקראו על ידי הורים, אחים או סבים הם צורת החינוך הראשונה שילדים באים איתה במגע. הם לא רק סיפורים שמסופרים לפני השינה או כדי לגרום לזמן לעבור ביתר קלות, אלא הם השער לעולמות קסומים, פנטסטיים או, פשוט, מאוד דומים לשלנו, עם אירועים שירתקו אותם ויאתגרו את האינטלקט שלהם.

סיפורים לפני השינה מתאימים לכל גיל

אין ספק שגם ההורים מכירים את הסיפורים של הנס כריסטיאן אנדרסן, אגדות האחים גרים, סיפורי התנ”ך לילדים, עם קיסרים ונסיכים, סיפורי צדיקים לילדים, סיפורים עם פיות ועוד המון סיפורים לפני השינה שיעבירו את הילדים לעולמות אגדות, שבהם הטוב נלחם כדי להביס את הרוע, האמת מנצחת שקרים, ואהבה מתגברת על זדון ומכשולים.
סיפורים לפני השינה הם חינוכיים ומשעשעים בו זמנית. הילד לומד הרבה דברים בלי להבין שהוא עושה את זה, בלי צורך לרשום או לענות על שאלות כדי לקבל הערות. הילד אף פעם לא צעיר מדי לשמוע סיפורים לפני השינה ביוטיוב. בהקשבה או צפייה סרטונים עם סיפורים, הילד פתח את השפה והכישורים הלשוניים שלו.



סיפורים לפני השינה מעוררים את הזיכרון ובטח תגלו בהפתעה שהוא שינן קטעים מהסיפורים לעתים קרובות יותר. כאשר הילד יהיה גדול מספיק כדי לזכור קטעים מהסיפורים האהובים עליהם, יוכל לספר בעצמו סיפורים לאחים או אחריות קטנים יותר. כך הילד יכיר את השפה המדוברת, אבל הוא גם יהיה שחקן קטן שלומד להיות רגוע, לבטא את רגשותיו ורגשותיו ולא להתבייש לומר משהו בקול. בנוסף, הכל יהיה משחק שבו כולם נהנים ולומדים משהו בו זמנית.



סיפורים מומלצים לילדים לפני השינה

בטוח לא מומלץ לתת לילד סיפור פעולה מפחיד כמו לדוגמה אנימה לצפייה ישירה. מומחים מסכימים על סיפורים מומלצים לילדים מאשר סרטים מצוירים. המוח של הקטנטנים הוא כמו ספוג בשנות החיים הראשונות, וכאשר הוא שומע סיפורים לפני השינה, הילד “רושם” הרבה מילים שישתמש בהן במהלך חייו. כאשר מופיעה בסיפור מילה חדשה, שהילד אינו מכיר, אל תהססו לעצור לרגע כדי להסביר את משמעותה.
בנוסף, בזמן שהם מקשיבים לסיפורים לפני השינה הם למעשה לומדים איך להבין מה אומרים להם. תמיד צריך לגלות גמישות וסבלנות. לעתים קרובות הילד עלול להפריע לשרשור האפי בשאלות, ואז צריך להבהיר את כל הסקרנות שלו. אל תהפכו את הקריאה לתהליך מכני, משעמם ומעייף, אלא התגברו על העכבות שלכם ונסו לפרש את הסיפור. כך תעודדו את הקטן להיות סקרן ללמוד יותר.

פורסם ע”י אלינור קמינסקי

[Total: 1 Average: 5]

Exit mobile version