סרטים לילדים לצפייה ישירה

סבתא ממליצה על סרטים מצוירים לילדים

אני חייבת לציבור הגולשים בעמוד זה גילו נאות. אני כבר סבתא לנכדה בת חמש. כאשר הילדים שלי היו קטנים אהבתי מאוד לשבת איתם ולצפות בהמון סרטים מצוירים או סדרות לילדים כמו “בילבי”, “נילס הוגרסן” או “מיקי מאוס” וכל יתר הסרטים המצוירים שהיו להיטים בזמנו. צפיתי עם ילדיי לפחות שלוש פעמים ב”אי. טי.
בימים ההם לא היה אינטרנט וכמובן לא היה את הפלא הנהדר סרטים לילדים לצפייה ישירה. מה שהיה היה בערוץ הראשון או בקולנוע. כשצפיתי עם ילדיי בסרטים לא פעם שוחחנו על מה נכון וטוב ומה אינו התנהגות נורמטיבית ורק בסרט זה יכול להתרחש.





מה למדו ילדיי מהצפייה בסרטים

אני חייבת לומר לכם שילדיי השתפרו מאוד באנגלית כי חלק גדול הסרטים לא היו מדובבים ואני חושבת שיש יתרון גדול לצפות בסרטים בשפת המקור שלהם לא רק בגלל האיכות של הקולות אלה גם שומעים את שפה האנגלית וגם אם מבנים רק חלק מה הנאמר עדיין לומידם מילים וביטויים חדשים.
מתוך צפייה בסרטים מצוירים הילדים “סופגים” בצורה מהנה ולא ישירה היסטוריה, אומנות ואסתטיקה, מדע ועוד הרבה דברים חינוכיים.



הינה כמה סרטים ישנים שפעם ראיתי עם ילדיי היום עם הנכדים שלי

האמת שכל הסרטים שאני ממליצה כאן הם של דסני כי הם היו הראשונים שהפיקו סרטים מצורים טובים ועד היום בטופ. חיפשתי כאן באתר את הסרטים אבל לא מצאתי את כולם…חבל.
בכל מקרה חבריה כאן באתר עזרו לי אם כמה דברים טכניים שאני עדיין לא מצליחה להסתדר ואני מודה להם.
אני לא מתכוונת לתאר להם את העליל של הסרטים כי בטוח כולם מכירים את הספורים שהם כל כך פופולריים. אספתי כמה דברים מעניינים על הסרטים האלה שאולי לא מכירים.
אז בואו נצא לדרך – הינה סרטים מצורים מצוירים שהו מעולים בזמנו וגם היום.

שלגיה ושבעת הגמדים (1937) Snow White and the Seven Dwarfs

סרט האנימציה מבוסס על סיפור הילדים עם אותו שם, מסיפורי האחים גרין והוא אחד מסרטי דיסני הראשונים. זה לקח 3 שנים עד שהסרט יצא לאקרנים, זה היה האנימציה הראשונה בארה”ב. לאורך זמן והוא גם הראשון שהביא לשוק פסקול זמין לרכישה. 25 שירים נכתבו לסרט, אך רק 8 מהם שימשו.
בתחילה, הסרט עשה רושם רע על המבקרים, ולכן כינו אותו “האיוולת של וולט דיסני” מכיוון שהתקציב גדל כל כך עם הזמן שדיסני משכון את ביתו.
על מנת שהמפיקים יעשו את דיוקנאות בעלי החיים באופן קונקרטי ככל האפשר, דיסני החזיק באולפן כמה מבעלי החיים המופיעים בסרט.
מאז ראיתי שיצאו עוד סרטים מצוירים על אותו סיפור של שלגיה ושבעת הגמדים אבל אין מה להשוות עם הסרט הזה.




פינוקיו (1940) Pinocchio

סרט פינוקיו נעשה לפי סיפורו של הסופר האיטלקי קרלו קולודי. פינוקיו הוא אחד הדמויות המייצגות ביותר של דיסני. לכן, הוא רצה להיבנות באמצעות פרטים רבים. לקח 12 אמנים וכ- 18 חודשים עד שפינוקיו נראה כמו דיסני רצה.
המקצועיות שלו ניכרת גם בהיבטים אחרים של הסרט. מכיוון שהוא חשב שלא כל האביזרים נראים מציאותיים, המפיקים נאלצו לקבל השראה מהחיים האמיתיים. זה מופיע בבית המלאכה של גפטו, שם מוצגים כמה שעוני עץ. השעונים נבנו לראשונה על ידי צוות ההפקה ובהמשך שורטטו אחריהם.
למרות שהסרט מהווה מקור השראה לבמאים אחרים, לאורך זמן, המבקרים אמרו כי המסר המקורי אבד לטובת סטריאוטיפים. ב”ניו יורק טיימס “מוזכר שלמעשה לא השקר הוא הנושא העיקרי, אלא העובדה שחינוך הוא ההיבט החשוב ביותר בחיי הילד.

דמבו הפיל המעופף Dumbo (1941)

דמבו הפיל המעופף הוא עדיין אחד מסרטי האנימציה האהובים ביותר, המציג את סיפורו של הפיל הקטן, דמבו, שמגלה את כישרונו. הוא הצליח להרשים מפיקים אחרים, אז בשנת 1985 בערוץ דיסני מופיע “הקרקס של דמבו” סדרת אנימציה שמציגה את כל הדמויות בסרט.
נכתבו 3 ספרים המבוססים על אנימציה, כולם לילדים ולגיל הרך בהתאמה. בפארקי השעשועים של דיסנילנד נבנו הקרוסלות המזכירות את הפיל המעופף: “דמבו הפיל המעופף”, “רכבת הקרקס קייסי ג’וניור”.
השם “דמבו” הוא למעשה כינוי הניתן לפילים אחרים ומקורו במונח האנגלי “מטומטם” שמתרגם ל”טיפש “.



במבי (1941) Bambi

“במבי” הוא סיפורו של העופר החמוד שאחרי שאיבד את אמו חי בטבע עם חבריו החדשים. כמו ב”שלגייה ושבעת הגמדים”, דיסני רצה שימחישו את בעלי החיים ביער בדיוק רב, ולכן הביא גן חיות קטן לאולפן: ארנבות, ברווזים, ינשופים, צבי עופר ואייל.
לקישוט, אחד מאמני דיסני הוותיקים, בשיתוף פעולה עם מפיק זר חקר את יערות מזרח אמריקה, כדי לצייר ולצלם בעלי חיים, עצים, טבע ובכך לכבוש את השממה.
למרות שהסרט מקיים דיאלוג מועט, המפיקים למדו את האופי של העופר ושאר החיות במשך זמן רב בכדי להפוך את התנהגותם למציאותית ככל האפשר.

סינדרלה (1950) Cinderella

עוד סיפור מוכר בכל העולם שהפך להיות סרט אנימציה מהטובים ביותר. סינדרלה היא הנסיכה הראשונה ללא מקור אצילי, ויוצרת השפעה ראשונה ראשונה על אנימציות דיסני. למרות שהיא דמות אנימציה, השחקנית שהביאה את סינדרלה לחיים היא הלן סטנלי. היא פירשה את כל התסריט של הסרט, מההתחלה ועד הסוף, כך שהמפיקים יוכלו לשחזר כל רגש, מחשבה, ביטוי, כמה שיותר אמין.
הנעל היא אחד הדברים שמזכירים מיד את הנסיכה, אך לא תמיד היא הייתה קריסטלית. בתחילה הובא הרעיון של טבעת קסם, ואז הופיעו נעלי הקסם העשויות זהב או כסף ובהמשך הגרסה הסופית, עשויה קריסטל.
כמו כן, בתחילה, הפיה הייתה רוחה של אמה של סינדרלה, שהודגמה בצורת צמח או בעל חיים. הסרט הצליח להוציא את אולפן דיסני מחובות והוא סרט האנימציה הראשון שיצא לאחר מלחמת העולם השנייה.



על כלבים וגנבים (1961) One Hundred and One Dalmatians

התסריט של הסרט אנימציה על כלבים וגנבים מבוסס על הספר “מאה ואחת הדלמטים” מאת הסופר דודי סמית. זהו הסרט הראשון של דיסני שיוצר באמצעות שיטה בשם קסרוגרפיה, תהליך שבו מפיקים חסכו זמן וכסף. עד אז האנימציות נצבעו ביד, מה שהקנה להן מראה ברור ומודגש יותר. בגלל השיטה של יצירת הסרט יש אפקט חזותי שגורם לו להראות רישומי.
כלבים דלמטיים אינם לבנים, אלא אפור בהיר ומופיעים מעל 6 מיליון נקודות.

ספר הג’ונגל (1967) The Jungle Book

ספר הג’ונגל מספר את סיפורו של מוגלי, ילד יתום שגדל בטבע עם שירים מאוד מגניבים. הסיפור עליו מבוססת האנימציה, כמו גם התסריט הראשוני נחשבו על ידי דיסני ל”רציניים “מדי. בגלל זה, הסופר ביל פיט ויתר על הפרויקט, והצוות החדש שהביא הצליח לתת אישיות וסגנון לסרט. גם המוסיקה של ספר הג’ונגל הייתה מרושעת מדי, והמלחין הוחלף. עם זאת, אחד משיריו נשמר והוא גם הידוע ביותר בסרט: “הצרכים החשופים”.
המפיקים רצו שחברי “הביטלס” יהיו הקולות שמאחורי הנשרים.זה הסרט האחרון שוולט דיסני עבד עליו.

פורסם ע”י סבתא רחל

[Total: 2 Average: 5]

Exit mobile version