סרטים לילדים לצפייה ישירה

מאווקה נסיכת היער

מאווקה: שיר היער הוא סרט מצויר אוקראיני ברמה של הסרטים של דיסני. מאווקה פיית היער, עומדת בפני בחירה בלתי אפשרית בין אהבה לחובתה כשומרת ללב היער כשהיא מתאהבת באדם, המוזיקאי הצעיר לוקאס. אנימציה מלאה בכיף, הרפתקאות וקסם, ההפקה מושלמת לכל המשפחה. הקטנים יאהבו את הדמויות הראשיות המתוארות בקפידה והצבעוניות להפליא מהרגעים הראשונים, בעוד המבוגרים יגלו את הטבע מנקודת מבט אחרת לגמרי.




שם הסרט: Mavka. The Forest Song או Mavka: Lisova pisnya – 2023
מאווקה נסיכת היער לצפייה ישירה, הסרט המלא לא נמצא ביוטיוב



[Total: 1 Average: 5]



דעתי על הסרט מאווקה נסיכת היער

ראיתי את הסרט בקולנו בחו”ל כי משום מה אצלנו הוא לא הופיע. למרות שהילדה שלי בת 6 לא התרגשה כשהצעתי לה את הסרט הזה, היא השתתפה באקשן באופן מלא ואמרה לי בסוף שהיא לא ציפתה לאהוב אותו כל כך הרבה. יצאנו מהאולם בשירה גם וגם (פסקול נעים). אקשן דינמי, דמויות מוגדרות היטב. היה לזה גם צד מוסרי וחינוכי. הדילמה הנצחית: להיות טוב לסובבים אותך (ואת נלקחת מובן מאליו שגם תכונות מנהיגות מוטלות בספק) או לפגוע ללא רחם במי שפוגע (בך)? כמו הרבה פעמים, המוזיקה מחלצת אותך מדילמות וצרות. סיפור יפה ועדכני בכל עת. בואו לא נשכח את הצד האקולוגי: בואו לשמור על היערות שלנו בכל מחיר, חיינו והדורות הבאים תלויים בהם (בני אדם ויצורים חיים מכל סוג). כולנו חלק מאותו אורגניזם גדול. איך זה יהיה לחיות בלי חלק מגופך ( ידיים, רגליים, ראייה, שמיעה, אינטליגנציה, חוסר יכולת לנשום וכו’) יש אנשים שחיים כך וזה לא קל להם בכלל.




העלילה היא סביב מאווקה העדינה והתמימה העומדת בפני בחירה קשה בין אהבתה למוזיקאי הצעיר לוקאס לבין אחריותה להגן על לב היער כשומר שלו. מאווקה, רוח יער שמתעוררת עם בוא האביב כדי לעורר את הרוחות האחרות, פוגשת את המוזיקאי המוכשר לוקאס. האחרון יוצא ליער המסתורי והאסור בחיפוש אחר עץ החיים, כשהוא רוצה לעזור לדודו החולה ליאו. מאחורי המסע הזה עומדת קילינה המרושעת, שמתמרנת את לוקאס עם תחומי העניין הנסתרים שלה. למעשה, קילינה רוצה להשתמש בכוחו של העץ כדי לזכות בנעורים נצחיים. מאווקה מתרשמת מהכישרון המוזיקלי של לוקאס ומתפתחים ביניהם רגשות. עם זאת, מערכת היחסים ביניהם מאוימת על ידי התוכניות המרושעות של קילינה, שכדי להשיג את מטרותיה, מסיתה את הכפריים נגד רוחות היער. כשהקונפליקט בין בני האדם ורוחות היער מתגבר, מאבקה, בתפקידה כשומרת היער, חייבת לקרוא לכוחותיה להגן על התחום שלה מפני תוכניותיה של קיליניה ומבני האדם שהופנו נגד הרוחות.



האנימציה של הסרט מהממת מבחינה ויזואלית ומעוררת דמיון, ומחייה את היער הקסום ואת תושביו המקסימים. משחק הקול נעשה במיומנות ומוסיף עומק לדמויות. הפסקול של הסרט הוא שילוב קליט של מוזיקת ​​פולק אוקראינית מסורתית וציוני סינתיסייזר מודרניים היוצרים אווירה סוחפת. למרות שהסיפור מכוון בעיקר לילדים צעירים, הוויזואליה המקסימה, הדמויות המעניינות והנושא מעורר המחשבה ירתקו את הצופים בכל הגילאים.
המסע הקסום הזה הוא לא רק משתה ויזואלי אלא גם תזכורת לחשיבות ההרמוניה בין האדם לטבע. הסרט שוזר במיומנות אלמנטים של אהבה, ידידות וגילוי עצמי, ויוצר שטיח עשיר של רגשות.
אחד ההיבטים המדהימים ביותר של הסרט הוא יכולתו להציג את יופיו של הפולקלור האוקראיני והסלבי באופן שהוא גם אותנטי וגם נגיש לצופים המודרניים. אנימציה תוססת ומפורטת יוצרת עולם מהפנט שבו הגבול בין מציאות לפנטזיה מטושטש, ומאפשר לקהל לשקוע במלואו בתחום הקסום.
הדמויות בסרט “מאווקה: שיר היער” מפותחים בצורה יוצאת דופן, כל אחת עם המוזרויות, החוזקות והפגיעות שלה. מאווקה היא סמל לתקווה ותמימות, אשר מסירותה הבלתי מעורערת לתפקידיה כשומרת היער מרשימה ומרגשת. לעומת זאת, השאיפות המרושעות של קיליניה והמניפולציה המיומנת של אחרים משמשים אזהרה, מפנים את תשומת הלב לסכנות של חמדנות ואנוכיות.

כתבה: דורית, אמא של לינור

Exit mobile version