סרטים לילדים לצפייה ישירה

השפעתם של סרטים לילד עם התפרצויות כעס

סרטים מצוירים ותכנים ויזואליים אחרים יכולים להשפיע על התנהגות והרגשות של ילדים, כולל התפרצויות כעס. זה חשוב לזכור שכל ילד הוא אינדיבידואלי, הכל תלוי בגיל וההשפעה עשויה להיות שונה מאד בין ילד לילד. עֲצַבִּים, הצעקות, מחאות ממושכות, הבעיטה, בכי חזק ועוד… כמה נפלאים היו החיים בלעדיהם! כמה טוב אם הם ייעלמו, ואתה והילד תוכל לשחק בהרמוניה כל היום! תארו לעצמכם איך הייתם מרגישים כשהוא ניגש אליכם וחיבק אתכם, אמר לכם שאתם הורים נפלאים! …אבל, תפסיקו לחלום! בחיים האמיתיים הילדים כועסים לפעמים. ילד כועס עכשיו וכנראה יכעס בגלל אלף סיבות מעתה ואילך.




הוא יהיה עצבני ובצדק, אבל גם מסיבות לא מוצדקות. אז אם אתה באמת רוצה להיות הורה נהדר, הפשיל שרוולים ולמד מה לעשות כשהילד שלך מלא ברגשות שליליים. השאלה היא איזה טיפול בכעסים יכול לעזור להורים?
למרות שמדברים עם הילדים על מה שמעצבן אותם או מרגיז אותם, לעתים קרובות, ילדים, כולל בני נוער, עדיין לא מסוגלים להרהר ברגשותיהם. בדיוק בגלל זה, כשאדם מבוגר יושב ושואל את הילד”איך אתה מרגיש את הכעס?”, “למה עשית את זה?”, הקטן הרבה פעמים לא יודע מה לענות.

לא תמיד הילדים להסביר מדוע הוא עצבני וכועס

כאשר ילד כועס ומתנהג בצורה עצבנית התגובה הראשונה של הורים רבים היא לשאול מדוע הם כועסים. אפשר להאמין שאם הילד יבין את רגשותיו, הוא יוכל לשלוט טוב יותר בהתנהגותו. הוא כועס, הוא עצבני, הוא לא אוהב משהו, או שהוא חושב שמשהו לא בסדר. הוא לא חושב על מה יכול להצדיק את התנהגותו. אם יש לך ילד שיכול להסביר את הרגשות שלו, זה דבר נפלא. עם זאת, רוב הילדים לא יכולים לעשות זאת, במיוחד ילדים קטנים או אלה שיש להם בעיות התנהגות.



יש ללמד את אותם ילדים על רגשות ולא לשאול עליהם. צריך ללמד אותם איך לפעול כשהם מרגישים בצורה מסוימת. במקום לשאול אותו “למה אתה כועס?”, אתה יכול לומר: “בוא נראה מה אתה עושה כשאתה כועס”. האמת היא שהבנה למה אתה כועס לא ממש עוזרת, ולכן כשאתה כועס, אתה חסר כבוד, מתעלל או הרסני.
זכרו שהמטרה היא לא לגרום לקטן להבין למה הוא מרגיש דבר מסוים; המטרה היא להבין איך הוא יכול להתנהג בלי קשר למה שהוא מרגיש, גם כשהוא חושב שמשהו לא בסדר.

הנה כמה דברים שכדאי לשים לב אליהם לגבי ילדים עם התפרצויות כעס וסרטים

סרטים או סדרות לילדים יכולים להציג דמויות שנמצאות במצבים דומים לאלה שבהם נמצא הילד. אם הדמות בסרט מתנהגת באגרסיביות או מתפרצת כעס, הילד עשוי ללמוד את ההתנהגות הזו ולנסות לחקות אותה.
סרטים ותוכניות יכולים להראות לילדים דרכים שונות להתמודד עם רגשות כמו כעס. זה יכול להיות מדגים של איך לשלוט על רגשות, לבקש עזרה או למצוא אופציות אחרות להביע את התפרצות הכעס.
במקרים רבים, הורים יכולים להשתמש במה שילדיהם רואים בסרטים כדי ללמד אותם ערכים ותחושת נכונות. כאשר ילד רואה דמות מתפרצת כעס, ההורה יכול לדבר על הרגשות של הדמות, להציע אלטרנטיבות להתנהגות ולהדגיש את החשיבות של למידה מן המציאות.

סרטי ילדים יכולים להגביר את רגשות הכעס של ילדים במקרים שבהם הם כבר נמצאים במצב רגשי רגיל של כעס. כלומר, אם הילד כבר כועס על משהו, סרט שמראה התפרצות כעס נוספת עשויה להגביר את רמת הכעס שבו.
בגדר כללית, חשוב לחשוב טוב כאשר מדובר בהשפעת סרטים ותכנים ויזואליים על ילדים. ההורים יכולים לבחון את התוכנית, להסתכל על הדמויות והתרחשויות, ולהחליט האם היא מתאימה לגיל ולרמת ההבנה של הילד, ואם כן, לצפות בה יחד ולדון בנושאים הנגרמים מהתוכן.

פורסם ע”י אורנה קמינסקי

[Total: 1 Average: 5]

Exit mobile version