סרטים לילדים לצפייה ישירה

השפעה לא נכונה של הסרטים המצוירים על הילדים

ילדים אוהבים סרטים מצוירים בכל גיל. הגיל ההתחלתי שממנו הם מתוודעים לגירויים מסוג זה הוא בדרך כלל החל מ-6 חודשים ועד שנתיים וברור שעם הגיל הם אוהבים עוד יותר סרטים מצוירים והם הפכים להיות צופים נאמנים של סוג זה של תוכניות. לחלק מהילדים זה הופך לכמעט התמכרות וההורים לא תמיד מודעים לבעיות כאלה.
סרטים מצוירים  לילדים נחשבות לכוח החדש של העולם הצעירים כי באמצעותם מועברים מסרים עם מיקוד ישיר של צורך אנושי בסיסי והפעלת תגובות צרכנים עבור כל מגוון של סרטים מצוירים.




האם יש התמכרות לצפייה בסרטים מצוירים?

אם הזמן, אם אין בקרה על הצפייה מצד ההורים, הילד יתעניין לא רק בסרטים מצוירים, אלא ירגיש צורך לצפות בכולן. מחקרים על ההשפעות של צפייה בסרטים מצוירים מראים שבמהלך הכיתות א’-יב’, ילד מבלה בממוצע כ- 13,000 שעות בבית הספר, מה שנראה כמו הרבה שעות, אבל לא בהשוואה לשעות הממוצעות מול מסכים – כ-18,000 שעות.
לצפייה בסרטים מצוירים יש השפעות על הנפש, הרגשות ומובילה לחוסר רגישות במונחים של כאב. הסכנה הגדולה ביותר ניתנת על ידי הופעת התמכרות, המגבירה את הסיכון של נזקים קשים.
מחקרים הראו שלצפייה בתוכניות או סרטי ילדים יש השפעות גדולות על ילדים. לפיכך, הם נעשים חסרי רגישות לאלימות, אינם מפחדים מאלימות כלפי עצמם או בני גילם, והופכים תוקפניים יותר.
לגבי הסכנה שצפייה בסרטים מצוירים עלולה להוות לעיניים, ציינו המומחים כי הטלוויזיה או מסך המחשב אינם מזיקים כל עוד הילד צופה מהעמדה הנכונה.
הילד לא צריך לשבת בחדר חשוך לצפות בטלוויזיה ולא קרוב מדי למסך.



השפעת הפרסומות על ילדים שרואים סרטים לילדים

מחקרים שנערכו כדי לבחון את השפעת הפרסום על ילדים גילו שילדים הם הצרכנים הנאמנים ביותר של בלוקי פרסום, ילדים רבים עד גיל 7 אינם מבדילים בין פרסומות לתוכניות טלוויזיה. פרסום מעורר אצל ילדים חשק לדברים רבים, מה שמוביל ללחץ כלכלי על ההורים ועוד.
כשהם קטנים, ילדים רוצים צעצועים ודברים הקשורים לדמויות מצוירות. בגיל ההתבגרות הם ירצו דברים הקשורים לאישיות מעולם המוזיקה או מעולם הספורט.
בגלל הפרסומות, הילד לומד שהערכים האמיתיים הם החומריים. כתוצאה מכך, בבגרות מתרחשת חוסר שביעות רצון ואינה עולה בקנה אחד עם המציאות, מה שעלול להוביל להתעללות בסמים ובאלכוהול או ליחסים בין אישיים לא מאוזנים.
לטענת החוקרים, ילדים בגילאי 4 עד 6, שאין להם מסך בחדר, כבר יודעים לקרוא, בעוד שבין אלה שיש להם טלוויזיה, יש מעט מאוד שיודעים לקרוא. צפייה מוגזמת בסרטים מצוירים, בהיותה פעילות בישיבה, מובילה להשמנה. כמו כן, פרסום למזון מהיר, מיצים או ממתקים שונים דוחף את הילד לצרוך מוצרים אלו מול הטלוויזיה ובכך מגביר את הסיכון להשמנה.




מה ההורים יכולים לעשות כדי למנוע נזקים בלתי הפיכים?

הורים חייבים להילחם בתופעות אלו לפני שיהיה מאוחר מידי. בגיל הצעיר קל יותר אבל עם הזמן קשה לגרום לילד להישמע לדרישות ההורים.
הינה כמה פתרונות שהורידם חייבים לנסות:
• הגבלת זמן השהות של הילד מול הטלוויזיה
• להסביר לילד שחלק מהקטעים בסרטים אינם אמיתיים
• איסור צפייה בתוכניות אלימות מדי על ידי מתן הסבר, כדי שיבין שהאיסור אינו עונש
• לעודד את הילד לספורט ולשחק עם חברים
• הימנעו מהתקנת טלוויזיה או מסך מחשב בחדר הילד
• לאסור צפייה בסרטים מצוירים או סדרות לילדים בזמן האוכל
• מעורבות פעילה בגידול ילדים ומתן זמן ותשומת לב
• לתת לילד את ההזדמנות לעסוק בתחביבים המפתחים את היצירתיות והדמיון שלו
• ללמד ילדים לכבות את הטלוויזיה כאשר עושים שיעורים
• מתן הזדמנות לדון ולשאול על מה שהם רואים בתוכניות לילדים

פורסם ע”י שמשון בוזגלו

[Total: 1 Average: 5]

Exit mobile version