סרטים לילדים לצפייה ישירה

הקשר בין סיפורי ילדים והחינוך שלהם

סיפורי ילדים היו ונשארו הדרך שהיופי נכנס לחייהם של הקטנים שלנו, הדרך לפיתוח הדמיון והדרך שהם לומדים לראות בעיני הנפש. מסיפורי ילדים הם יכולים ללמוד את ההבדל בין טוב לרע, מהי אהבה, מהי כבוד, ההבדל בין אמת לשקר, אבל גם מילים חדשות שאולי לא ישמעו אחרת בדיבור היומיומי.
עד לא מזמן הספרים היו המקום היחדי עבור סיפורים אבל היום ניתן להשמיע סיפור דרך הטלפון או החשב. עוד יותר טוב כאשר הסיפור הוא למעשה סרטון מצויר ביוטיוב והילד יכול גם לראות בצורה ויזואלית את הסיפור. באתר ניתן למצוא עשרות סיפורים לילדים לשמיעה ולצפייה שנבחרו באהבה ותשומת לב, שיכולים להוות שיעורים אמיתיים לילדים.

מה טוב יותר? הורים מספרים סיפורים או ילדים צופים בסרטונים עם סיפורים

סיפורים לידלים הם צורת החינוך הראשונה שילדים באים איתה במגע. הם לא רק סיפורים שמסופרים לפני השינה או כדי לגרום לזמן לעבור ביתר קלות, אלא הם השער לעולמות קסומים, פנטסטיים או, פשוט, דומים מאוד לשלנו, עם אירועים שירתקו אותם ויעוררו את האינטלקט שלהם.
ניתן למצוא באתר זה מגוון רחב של סיפורים כגון: סיפורים עם נסיכות דיסני, עם פיות קיסרים ונסיכים, סיפורים עם דמויות פנטסטיות, שיעבירו את הילד לעולמות מיוחדות, שבהם הטוב נלחם כדי להביס את הרוע, האמת מתגברת על השקר, והאהבה מתגברת על הרוע והמכשולים, אגדות האחים גרים, סיפורים של אנדרסן, הסופר לילדים הכי מפורסם בעולם ועוד.
לילדים גדולים יותר, שכבר התחילו גן או בית ספר, ניתן למצוא אפילו סיפורים המוקדשים לגיל הרך או לתלמידים, אך גם סיפורים באנגלית, שיעזרו להם להעשיר את אוצר המילים והידע שלהם בשפה הנפוצה ביותר בעולם.




מדוע כדאי לצפות בסיפורי ילדים ביחד עם הילדים?

צפייה משותפת בסיפורים הכי יפים לילדים ושל האגדות הכי מעניינות היא לא רק דרך לבלות זמן איכות ביחד, אלא גם פעילות עם הרבה יתרונות לקטנטנים. סיפורי ילדים הם חינוכיים ומהנים בו זמנית. הילד לומד הרבה דברים בלי להבין שהוא עושה את זה, בלי צורך לרשום או לענות על שאלות כדי לקבל ציונים. כשקוראים סיפורים לקטנטנים, זה הזמן המתאים לנסות לעזור להם להכיר את האותיות, הצבעים והצורות.
יש המון דברים ללמוד כאשר מאזינים או רואים סיפורי התנ”ך לילדים, אגדות חז”ל לילדים או סיפורי צדיקים לילדים כי החוכמה של העם היהודי מפורסמת בכל העולם.

היתרונות של סיפורי לילדים בחינוך חינוך

הילד אף פעם לא קטן מדי לסיפורים. בהקשבה למה שמבוגרים קוראים או משמעים לו סיפורים מיוטיוב כשהוא לא יכול לעשות זאת לבד, הוא יפתח את כישורי השפה והשפה שלו. אם הילד שומע סיפורים באינטונציה ובקול רך, תמשכו את תשומת ליבו, וזה יעזור לו לפתח את יכולת ההקשבה והדיבור שלו.



סיפור מעורר זיכרון וכנראה תגלו שהוא זוכר קטעים בעל פה מהסיפורים שהשמעתם לילד לעתים קרובות יותר. כשהקטן שלך יהיה מבוגר מספיק כדי לזכור קטעים מהסיפורים האהובים עליו, תוכל לספר אותם אפילו בתפקידים. כך הוא יכיר את השפה המדוברת, אבל הוא גם יהיה שחקן קטן שלומד להיות מזדמן, לבטא את רגשותיו ורגשותיו ולא להתבייש להגיד משהו בקול רם. בנוסף, הכל יהיה משחק בו כולם נהנים ולומדים משהו בו זמנית.
המוח של הקטנטנים הוא כמו ספוג בשנים הראשונות לחייהם, וכשאנחנו קוראים להם סיפורים הילד “רושם” הרבה מילים שישתמש בהן במהלך חייו. כאשר מופיעה מילה חדשה בסיפור, שהילד אינו מכיר, אל תהססו לעצור לרגע כדי להסביר את משמעותה, גם אם מדובר באזוריות או ארכאיזם. בנוסף, תוך שימת לב לסיפור שנקרא על ידי אמהות, אבות או סבים, הם למעשה לומדים כיצד להבין את מה שאומרים להם. 

פורסם ע”י סוניה אלפסי, גננת

[Total: 1 Average: 5]

Exit mobile version