סרטים לילדים לצפייה ישירה

לדעת יותר על היסטוריה של הקולנוע

בעמוד זה אפשר ללמוד על היסטוריה של הקולנוע, מתי ומי עשה את הסרט הראשון ומה המשמעות של אמנות קולנועית באמת. סרטים נחשבים מאז ומתמיד לחלק מתחום האמנות, כמו מוזיקה, רישום, פיסול וכו ‘. יחד עם זאת, סרטים הם סוג של בילוי, בידור, מקור מידע וקשר עם קהילות שונות.
סרט הוא המונח המשמש לייעוד, במובן רחב יותר, לתוצר הסופי של תעשיית האמנות והקולנוע. תעשיית האמנות והקולנוע בעגה המודרנית מכונה קולנוע. בתורו, ענף הקולנוע מחולק לשני מגזרים נפרדים: הפקת סרטים והפצתם בבתי קולנוע או בטלוויזיות, תקליטורי DVD ובשנים אחרונות באינטרנט. אין ספק שגם סרטי ילדים נחשבים לאמנות.




מה היה הסרט הראשון שאי פעם נעשה? הכן את הפופקורן שלך ובוא לגלות

תאריך לידתו של הקולנוע נחשב ל- 28 בדצמבר 1895, כאשר אנטואן לומייר, מליון בצרפת, אירח בפריז מופע עם תמונות נעות. הם צולמו במצלמות שיצרו בניו, אוגוסט ולואי לומייר, והוצגו בעזרת מקרנים שיצרו גם הם.
זו הייתה הפעם הראשונה שבה השתמשו במונח “קולנוע”, ובין האורחים היה ז’ורז ‘מליס. אשליה בתיאטרון הודיני, שהחל מאוחר יותר לצלם ולהקרין סרטים שונים. אך ניסויים היו קיימים שנים רבות לפני כן. ביניהם, בשנת 1877, זה של אדווירד מויברידג’, שצילם סוס נע במהירות בעזרת 24 מצלמות.

הסרט הראשון שאי פעם נוצר בהיסטוריה 1896 על ידי “האחים לומייר”

באותה תקופה, השתמשו כמה סוגי סרטים שימשו להקלטה וכמה מהירויות עיצוב. אבל בתוך כמה שנים הסרט של 35 מ”מ של אדיסון וההקרנה של 16 פריימים לשנייה הפכו לסטנדרטיים. באותה תקופה הסרטים ארכו פחות מדקה ובדרך כלל הציגו סצנה אחת מחיי היומיום או מאירוע ספורט, למשל. הצפיות התקיימו במהלך מופעי בידור או תערוכות רגילות.



התקופה של הסרט האילם

כך החל עידן הסרט האילם, שנמשך עד שנות השלושים של המאה העשרים. בתקופה זו, הסרטים לוו במוזיקה חיה. בשנת 1908 היו כבר 10,000 בתי קולנוע בארצות הברית. הענף מתחיל לקבל מבנה עסקי ברור המעודד איחוד.
הסרטים לא ארכו יותר מ -15 דקות. אך בשנת 1906 הוקרנה ההפקה הראשונה בת 80 הדקות, הסרט האוסטרלי “סיפור כנופיית קלי”. ולדוגמה זו עקבו מפיקים אחרים רק בשנת 1911. ואז עקבו אחר סרטים עלילתיים רבים באירופה, כמו המלכה אליזבת (צרפת, 1912), קוו ואדיס? (איטליה, 1913) וקבריה (איטליה, 1914).

טיול בעיר ניו יורק – סרט אילם משנת 1911 עם הוספת קול בימינו

כאשר מלחמת העולם הראשונה האטה את התפתחותה של תעשייה זו ביבשת אירופה, הפכה הוליווד למרכז הקולנוע ברחבי העולם. בשנות העשרים של המאה העשרים היא כבר הפיקה 800 סרטים בשנה, המהווים 82% מהתעשייה העולמית.

פורסם ע”י יואב מנדלוביץ

[Total: 1 Average: 5]

Exit mobile version