סרטים לילדים לצפייה ישירה

10 סדרות חינוכיות מומלצות לילדים

ילדים ומבוגרים נהנים לראות סדרות לילדים מהם הם יכולים ללמוד דברים על החיים או להעשיר את הידע הכללית שלהם. העניין הוא שלא תמיד מדובר על סדרות חינוכיות לילדים… בהמשך ארגנו רשימה של סדרות מומלצות, רשימה של סדרות חינוכיות לילדים שהורים יכולים לאפשר לילדים לצפות בהם. בכל סדרה ניתן ללמוד אינספור דברים על החיים, דברים כלליים ואפשרויות לשיפור חיי החברה.
מכיוון שהטעם שונה בהתאם לאדם קשה לדרג מהן סדרות חינוכיות לילדים מומלצות. עם זאת ברשימה יש סדרות ידועות שזכו לתשומת לב נרחבת של אנשי חינוך במשך שנים רבות וחלק נמצאות עדיין בתחנות טלוויזיה לאומיות ובינלאומיות. נראה כי סדרות חינוכיות מצליחות למצוא את מקומן בין התוכניות הנצפות ביותר בעולם.




1. הדרדסים

בין סרטי הסדרה החינוכית הטובים ביותר עבור הקטנטנים הוא הדרדסים. ההדרדסים הקטנים עם העור הכחול תמיד עוברים כל מיני הרפתקאות ועוזרים לילדים שלנו ללמוד משהו על החיים. אבל לכל דרדס קטן יש גם אביזר אישי שמייחד אותו ומסגיר את אישיותו שלו. כל דרדס מייצג טיפולוגיה מסוימת: עצלנים, חכמים, מריבים ואחרים, ונראה שהם בני 100 לפחות. כל משה רואה הדרדסים פרקים מלאים מבין שבהרפתקאותיהם הקצרות והיפות לימדו הדרדסים ילדים בכל הגילאים הרבה דברים חדשים ושימושיים. בהרפתקאות המפורסמות יש אפילו הקרנות שמצחיקות את הגדולים, לא רק את הקטנים.

2. רוגראטס

סדרת רוגראטס היא אחת הסדרות החינוכיות הטובות ביותר לילדים. הסדרה, שהחלה בשנת 1991, הצליחה להעלות חיוכים בפני ילדים מההתחלה והיא עדיין משודרת בתחנות מצוירות ברחבי העולם. בין המרכיבים החינוכיים בסדרה ניתן למנות את ההרפתקאות שעוברות התינוקות הגיבורים, שתמיד מצליחות ללמוד משהו חדש. כל חוויה נפוצה הופכת להרפתקה נהדרת במוחם של ילדים שמגיעים למצבים ולמקומות המעניינים ביותר, וילדים שצופים בהרפתקאות אלה לומדים דבר או שניים מהרפתקאותיהם של ילדים ברוגראטס.



3. ארתור

הסדרה הותיקה ארתור חייבת להיות ברשימת סדרות חינוכיות ואין ספק שהיא בין הטובה ביותר לילדים. סדרת האנימציה משודרת ארתור מציגה את הרפתקאותיו של חזרזיר טרמיט וחבריו בעלי החיים חמודים. הילד בן השמונה עובר כל מיני הרפתקאות עם חבריו ומקים יחסי ידידות איתם ועם משפחתו. אינטראקציות אלה נצפות בהתעניינות על ידי ילדים, המגלים עד כמה ספרים וספריות חשובים להם. כמובן שמשפחה וחברות הופכות גם הן דוגמה טובה לילדים הקטנים שצופים בהרפתקאותיו של ארתור.

4. תומס הקטר וחברים

מאז 1943 תומס הקטר וחברים מלמדים את הצופים שלהם הרבה דברים חדשים על החיים. הרכבת החמודה הצבועה באדום וכחול הפכה לאחד הקמעות הפופולאריים של הילדות, עם ספרים, פסלונים וצעצועים. כל האירועים של תומס הקטר וחברים שלו מלמדים ילדים שיעורים חשובים להצלחה בחיים: מוסר, אתיקה, חברות ונחישות עוזרים בהגשמת כל הרצונות, קשה ככל שיהיו.



5. קליפורד הכלב האדום

קליפורד הכלב האדום הגדול, נמצא גם הוא ברשימת הסדרות החינוכיות הטובות ביותר עבור ילדים. בהשראת ספר סיפורים לילדים, הרפתקאותיו של הכלב האדום הגדול מעוררות את הקטנטנים לאהוב בעלי חיים ולהגן עליהם. למרות שהיה הגור הצעיר במשפחה, אהבתה של הילדה שאימצה אותו עזרה לו לגדול כל כך עד שמשפחתה עברה עם קליפורד לבית, באזור מגורים. חייו היפים של הגור אינם מונעים ממנו – אך אפילו לא את פילגשו – לחוות הרפתקאות פנטסטיות מהן הקטנים העוקבים אחריו ללמוד משהו.



6. תשאלו את ויקטור

תשאלו את ויקטור היה בזמנו סדרת ילדים חינוכית מהטובות ביותר עבור הקטנטנים. מגילויים בפיזיקה, מתמטיקה, כימיה וביולוגיה ובאסטרונומיה, כל זה הוצג לילדים שלא יכלו להתרחק מהטלוויזיה. תשאלו את ויקטור היא סדרה עם מומחיות בתחום חינוכי, כדי שהקטנים יוכלו ללמוד משהו על כל התחומים החשובים.

7. מגלים עם דורה

הסדרה מגלים עם דורה מלמדת את הילדים דברים מעניינים. יחד עם חבריה, דורה מראה לילדים שישובים מול המסך של המחשב או הטלוויזיה מקומות ובעלי החיים המעניינים ביותר שהם יכלו לדמיין, ומלמדים אותם על טבע וביולוגיה ועוד. הסדרה מגלים עם דורה הפכה ללהיט עולמי ונהנית מהערכה של ילדים ומבוגרים כאחד.



8. עולמו של בובי

הסדרה העולמית עולמו של בובי לא הייתה יכולה להיעדר מרשימת סדרות חינוכיות. הרפתקאותיו של בובי, הצעיר המסופר, דרך עיני המבוגר משכו את הילדים כמו מגנט, מכיוון שעולמו של בובי נעשה מעניין יותר ויותר עם כל יום שעובר.

9. טלטאביז

טלטאביז היא סדרה החינוכית הידוע לילדים קטנים ואין ספק שגם ההורים מודעים על זה. אמנם – זה נכון – זה ספציפי לתינוקות כי התסריט והדמויות המוזרות מופנות במיוחד לגיל הרך, כפי שקורה בסדרות רבות כיום. טלטאביז הייתה הצלחה אדירה בכל העולם.



10. מכסחי המיתוסים

מכסחי המיתוסים היא סדרת נוער חינוכית אבל מתאימה גם לתלמיד חטיבת הביניים. הסדרה מציגה אדם וג’יימי, שני הציידים של מיתוסים עירוניים, שבסופו של דבר עושים כל שביכולתם כדי לברר אם מיתוסים עירוניים אמיתיים או לא. החל בניסויים עם חומרי נפץ, כלי נשק וכלה בבדיקת תאונות עם אנשים בג’לטין, ציידי מיתוסים מגלים הכל מאחורי הסכנות העירוניות, כך שצופיהם ידעו למה לצפות במצבים קיצוניים.

פורסם ע”י דנית דדון

[Total: 1 Average: 5]

Exit mobile version